Anayasa Mahkemesi yeni başkanı Sn. Haşim KILIÇ
Tarih: 22.10.2007 Saat: 12:24

Anayasa Mahkemesi yeni başkanı Sn. Haşim KILIÇ
Tülay Tuğcu’nun yaş haddinden emekliye ayrılmasıyla boşalan Anayasa Mahkemesi başkanlığı için bir süredir devam eden seçimler bugün sonuçlandı.

Haşim Kılıç Anayasa Mahkemesi'nin yeni Başkanı

Anayasa Mahkemesi Başkanlığına Anayasa Mahkemesi Başkanvekili Haşim Kılıç seçildi.

Seçim sonucunda Başkanvekili Haşim Kılıç, Anayasa Mahkemesi Başkanlığı’na seçildi. Kılıç, saat 14.00’de Anayasa Mahkemesi’nde basın toplantısı yapacak.

Kılıç, Anayasa Mahkemesi başkanlığı görevini 4 yıl sürdürecek.

Haşim Kılıç, 13 Mart 1950 tarihinde Kırşehir’in Çiçekdağı ilçesinde doğdu.İlk, orta ve lise öğrenimini Yozgat’ta tamamlayan Kılıç, 1968 yılında Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi’ne kaydoldu ve 1972 yılında mezun oldu.

1974 yılında Sayıştay Başkanlığı’nda denetçi yardımcısı olarak göreve

başlayan Kılıç, denetçi, başdenetçi unvanlarını aldıktan sonra 1985 yılında Sayıştay Üyeliğine, beş yıl süren üyelikten sonra da 1990 yılında Cumhurbaşkanı murhum Turgut Özal tarafından Anayasa Mahkemesi Üyeliğine seçildi.

Kılıç, 7 Aralık 1999 tarihinde açık bulunan Anayasa Mahkemesi Başkanvekilliğine seçildi. Kılıç, 7 Aralık 2003 tarihinde yeniden bu görevi üstlendi.

Evli ve dört çocuk babası olan Haşim Kılıç, Almanca biliyor.

Anadolu Ajansı