MEMURUN GÖREVİNE SON VERİLMESİNDE TAZMİNAT
Tarih: 23.02.2007 Saat: 17:00

Davacının görevine son verilmesine ilişkin işlemin iptal edilmesi üzerine açılacak tam yargı davasının, kanun yollarına başvurulması halinde karar düzeltme isteminin reddine ilişkin kararın tebliğinden itibaren 60 gün içinde açılması gerektiği hk.

2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanununun "İptal ve Tam Yargı Davala rı" başlığını taşıyan 12.maddesi: "İlgililer haklarını ihlal eden bir idari işlem dolayısıyla Danıştay ve İdare ve Vergi Mahkemelerine doğrudan doğruya tam yargı davası veya iptal ve tam yargı davalarını birlikte açabilecekleri gibi ilk önce ip tal davası açarak bu davanın karara bağlanması üzerine, bu husustaki kararın veya kanun yollarına başvurulması halinde verilecek kararın tebliği veya bir işlemin icrası sebebiyle doğan zararlardan dolayı ic- ra tarihinden itibaren dava süresi içinde tam yargı davası açabilirler Bu halde de ilgililerin 11.madde uyarınca idareye başvurma hakları sak lıdır." hükmünü taşımaktadır. Dava konusu uyuşmazlıkta ise, davacının görevine son verilmesine iliş- kin Dairemizde dört adet dava açılmış, bu konudaki Yükseköğretim Kuru- lu Başkanlığının Yüksek Disiplin kurulu olarak verdiği kararlar iptal edilmiş, idarenin karar düzeltme istemide Dairemizce reddedilerek ka- rarlar kesinleşmiştir. Dairemizin E: 1986/1692, K: 1986/1693,1986/1694 E: 1986/1695 esasında kayıtlı dosyalarda verilen karar düzeltme istem- lerinin reddine ilişkin kararlar davacı vekliline 16.3.1987 tarihinde tebliğ edilmiştir. Bu durumda, davacının idarenin hukuka aykırı işlemleri nedeniyle uğra- dığını iddia ettiği zararın, tazmini istemiyle açacağı davanın, karar düzeltme isteminin (kanun yoluna başvurulduğu için) reddine ilişkin ka rarın tebliğinden itibaren 60 gün içinde açılması gerekmektedir. Davacı vekili ise, bu yasa hükmüne aykırı olarak 16.3.1987 tarihini iz leyen 17.3.1987 tarihinden başlayan ve 15.5.1987 tarihinde sona eren dava açma süresini geçirerek 10.7.1987 tarihinde dava açmıştır. Davacı vekili dava açma süresinin, Danıştay 2.Dairesince verilen dava- cı hakkındaki Lüzumu muhakeme kararlarının men'i muhakeme kararı ile kaldırılmasına ilişkin kararın tebliğ tarihi olan 12.5.1987 tarihinden başladığını iddia etmektedir. Ancak, davacı hakkında tesis edilen ve hukuka aykırılığı Dairemizin ip tal kararları ile saptanan idari işlemler sonucu açılabilecek tam yar- gı davasının 2577 sayılı Yasanın 12.maddesine göre, Dairemiz kararının veya karar düzeltme istemi üzerine verilen kararın tebliğ tarihinden itibaren 60 gün içinde açılması gerektiğinden, Danıştay 2.Dairesinin men'i muhakeme kararının tebliğinden itibaren dava açma süresinin baş ladığını kabul etmek hukuken olanaksızdır. Açıklanan nedenlerle, davanın süre aşımı nedeniyle esasını inceleme olanağı bulunmadığından reddine karar verildi. (DAN-DER, SAYI: 70-71)