Danıştaya göre sicili dayanaksız olarak 60 puan verilmesine ilişkin kararın ipta
Tarih: 09.04.2007 Saat: 11:29

FLA? FLA? FLA? FLA? FLA? FLA?

Danıştaya göre her iptal kararı nedeniye tazminat ödenmez. Sicili dayanaksız olarak 60 puan verilmesine ilişkin kararın iptali üzerine açılan tazminat davası reddedildi.

T.C.

DANI?TAY

İKİNCİ DAİRE

Esas  No   : 2006/1024 Karar No   : 2007/425

Temyiz isteminde Bulunan

Karşı Taraf:  İçişleri Bakanlığı - ANKARA

isteğin Özeti___ ;   Davacının,   lehine  verilen   yargı   kararı   nedeniyle   50.000   YTL

manevi tazminatın yasal faiziyle   birlikte ödenmesine hükmedilmesi istemiyle açtığı davanın reddi yolunda ….. İdare Mahkemesi'nce verilen 28.12.2005 günlü, E:2005/…, K:2005/…sayılı  kararın, dilekçede yazılı nedenlerle 2577 sayılı  idari Yargılama    Usulü Kanunu'nun 49. maddesi uyarınca temyizen incelenerek bozulması isteminden ibarettir.

Cevabın Özeti       Temyiz isteminin reddi gerektiği yolundadır.

Danıştay Tetkik Hakimi:

Düşüncesi______ :  idare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmüştür.

Danıştay Savcısı :

Düşüncesi______ :   İdare   ve   vergi   mahkemelerince   verilen   kararların   temyizen

incelenerek   bozulabilmesi   için,   2577   sayılı   idari  Yargılama   Usulü   Kanununun  49   uncu maddesinin birinci fıkrasında belirtilen nedenlerin bulunması gerekmektedir.

Temyiz dilekçesinde öne sürülen hususlar, söz konusu maddede yazılı nedenlerden hiçbirisine uymadığından, istemin reddi ile temyiz edilen Mahkeme kararının onanmasının uygun olacağı düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA

Hüküm veren Danıştay ikinci Dairesi'nce işin gereği düşünüldü:

İdare ve vergi mahkemeleri tarafından verilen kararların temyiz yolu ile incelenerek bozulabilmeleri, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesinde belirtilen nedenlerden birinin varlığına bağlıdır……. İdare Mahkemesi'nce verilen 28.12.2005 günlü, E:2005/….., K:2005/….. sayılı karar ve dayandığı gerekçe hukuk ve usule uygun olup, bozulmasını gerektirecek bir neden bulunmadığından ve olayda, manevi tazminat verilmesi için gereken koşulların mevcut olmadığı görüldüğünden, temyiz isteminin reddi ile anılan kararın onanmasına, temyiz giderlerinin istemde bulunan davacı üzerinde bırakılmasına 7.2.2007 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.