BELEDİYEYE AİT UYU?MAZLIK KONUSU BELEDİYE ENCÜMENİ KARARI İLE TESBİT
Tarih: 27.02.2007 Saat: 23:14

imar hukuku imar hukuku imar hukuku imar hukuku imar hukuku imar hukuku

Dairesi Karar Yılı Karar No Esas Yılı Esas No Karar Tarihi ALTINCI DAİRE 1998 6136 1997 6715 09/12/1998 KARAR METNİ BELEDİYEYE AİT UYU?MAZLIK KONUSU BELEDİYE ENCÜMENİ KARARI İLE TESBİT EDİLEN BEDEL ÜZERİNDEN DAVACIYA SATI?INA KARAR VERİLMESİ NEDENİYLE 2942 SAYILI YASA UYARINCA KIYMET TAKDİR KOMİSYONU TARAFINDAN TESBİT E- DİLMİ? BİR BEDELDEN SÖZEDİLEMEYECE?İNDEN İDARİ İ?LEM NİTELİ?İNDEKİ BU KARARA KAR?I AÇILAN DAVANIN GÖRÜM VE ÇÖZÜMÜNÜN İDARİ YARGIYA AİT OLDU- ?U HK.< ... İdare Mahkemesinin ... günlü, 1997/1111 sayılı kararının usul ve yasaya aykırı olduğu öne sürülerek bozulması istenilmektedir. Dava, ... Pafta, ... ada, ... parsel sayılı taşınmazda bulunan belediye hissesinin ... lira bedelle davacıya satışına ilişkin ... günlü, ... sayılı belediye encümeni kararının iptali istemiyle açıl- mış; İdare Mahkemesince, anılan taşınmazda davacı ile davalı idarenin hissedar olduğu, davacının belediye hissesini satın almak için yaptığı başvuru üzerine 3194 sayılı İmar Kanunu'nun 17.maddesi uyarınca 2942 sayılı yasaya göre ilçe kıymet takdir komisyonunca ... lira bedel tak- dir edildiği ancak dava konusu karar ile belediyeye ait hissenin ... lira bedelle satılmasına karar verildiği anlaşıldığından,takdir edilen bedelle ilgili uyuşmazlığın görüm ve çözümünün adli yargı yerine ait olduğu gerekçesiyle davanın görev yönünden reddine karar verilmiş, bu karar davacı vekili tarafından temyiz edilmiştir. 3194 sayılı İmar Kanununun 17.maddesinde, bedel takdirlerinin ve bu bedele itiraz şekillerinin 2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu uya- rınca yapılacağı hükmüne yer verilmiştir. 2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu'nun 11.maddesinde de, kıymet takdirinin Kanunun öngördüğü biçimde oluşturulacak Kıymet Takdir Ko- misyonunca yapılacağı aynı Kanunun 14.maddesinde de bu Komisyonca be- lirlenecek bedele karşı açılacak davaların görüm ve çözümünün adli yargı yerine ait olduğu kurala bağlanmıştır. Dava dosyasının incelenmesinden, davacının hisedarı bulunduğu taşınmazdaki belediye hissesini satın almak üzere yaptığı başvuru so- nucu belediyeye ait hissenin kıymet takdir komisyonunca takdir edilen ... TL.bedelle satılmasının teklif edilmesine karşın hisse bedelinin ... lira olarak dava konusu belediye encümeni kararıyla belirlendiği ve belirlenen bu bedel üzerinden satılmasının öngörüldüğü anlaşılmak- tadır. Bu durumda 2942 sayılı Yasa'ya göre bir bedel tespitinin söz konusu olmaması, bir idari işlem niteliğinde olan dava konusu belediye encümeni kararının iptali istemiyle açılan davanın da görüm ve çözü- münün idari yargı yerine ait olması nedeniyle davayı görev yönünden reddeden mahkeme kararında isabet görülmemiştir. Açıklanan nedenlerle, ... İdare Mahkemesinin ... günlü, 1997/1111 sayılı kararının BOZULMASINA, karar verildi. (MT/ES)