Tarih: 05.03.2008 Saat: 01:31

ZORUNLU DEPREM SİGORTASI TARİFE VE TALİMATINDA DE?İ?İKLİK YAPILMASINA İLİ?KİN TARİFE VE TALİMAT

ZORUNLU DEPREM SİGORTASI TARİFE VE TALİMATINDA

DE?İ?İKLİK YAPILMASINA İLİ?KİN

TARİFE VE TALİMAT

MADDE 1 – 22/12/2003 tarihli ve 25324 Mükerrer sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Zorunlu Deprem Sigortası Tarife ve Talimatının 2 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir:

“Zorunlu deprem sigortası kapsamında, bir mesken için verilebilecek azami teminat tutarı yapı tarzı ayırımı yapılmaksızın 120 BinYTL’dir.”

MADDE 2 – Aynı Tarife ve Talimat’ın 3 üncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir:

“Sigorta bedelinin tespitinde, sigorta edilen meskenin yapı tarzı için aşağıda belirtilen metrekare bedeli ile aynı meskenin brüt yüzölçümünün (veya yaklaşık yüzölçümünün) çarpılması sonucu bulunan tutar esas alınır. Zorunlu deprem sigortası yapılan bir meskenin sigorta bedeli, her halde 2 nci maddede belirtilen azami teminat tutarından çok olamaz.”

Yapı Tarzı

Sigorta Bedeli Hesabına Esas

Metrekare Bedeli (YTL)

A- Çelik, Betonarme Karkas Yapılar

B- Yığma Kagir Yapılar

C- Diğer Yapılar

MADDE 3 – Bu Tarife ve Talimat yayımından iki gün sonra yürürlüğe girer.