Kamu Denetçiliği Kurumuna Başvurma Halinde
Tarih: 20.12.2006 Saat: 12:46

imar hukuku imar hukuku imar hukuku imar hukuku imar hukuk imar hukuku imar hukuku imar hukuku

Kamu Denetçiliği Kurumuna Başvurma Halinde Dava Açma Süresinin Durması Ve Devam Etmesi Cafer ERGEN 5548 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanunu 13/10/2006 günlü Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girmiş ancak Anayasa Mahkemesince yürütmenin durdurulmasına karar verilmiş olması nedeniyle henüz faaliyete başlayamamıştır. Kanunun 17 nci maddesinin 7 nci bendinde, dava açma süresi içinde yapılan başvuru, işlemeye başlamış olan dava açma süresini durduracağı hükme bağlanmıştır. Dolaysıyla Kamu Denetçiliği Kurumuna başvurulması durumunda dava açma süresini durması için bu kuruma dava açma süresi içinde başvurulması önem taşımaktadır. Kamu Denetçiliği Kurumuna başvurma ile duran sürenin devamı da yine aynı kanunun 21. maddesinde düzenlenmiştir. Başvurunun Kurum tarafından reddedilmesi halinde, durmuş olan dava açma süresi gerekçeli ret kararının ilgiliye tebliğinden itibaren kaldığı yerden işlemeye başlar. Başvuruya kadar geçen süre hesaba katılır. Geriye kalan süre içinde idari dava açılır. Başvurunun Kurum tarafından yerinde görülerek kabul edilmesi halinde; ilgili merci Kurumun önerisi üzerine otuz gün içinde herhangi bir işlem tesis etmez veya eylemde bulunmaz ise, durmuş olan dava açma süresi kaldığı yerden işlemeye başlar. Bu durum için öncelikle ilgili başvurusunun Kurum tarafından yerinde görülmesi gerekir. Daha sonra Kurumun önerisinin ilgili idareye gönderilmesi sağlanacaktır. Bu göndermeden sonra ilgili idare otuz gün içinde herhangi bir işlem tesis etmez veya eylemde bulunmaz ise otuz günün bittiği günden itibaren durmuş olan dava açma süresi yeniden işlemeye başlayacaktır. Kurumun, inceleme ve araştırmasını, başvuru tarihinden itibaren altı ay içinde sonuçlandıramaması halinde de durmuş olan dava açma süresi kaldığı yerden işlemeye başlar. Eğer dava açacak kişinin Kamu Denetçiliği Kurumuna yaptığı başvuru üzerine altı ay içinde bu Kurumdan bir netice çıkmaması halinde yine durmuş olan dava açma süresi yeniden işlemeye başlayacaktır. İdari dava açma süresi çok kısa olan işlemler açısından Kamu Denetçiliği Kurumuna başvurulması halinde yukarıda belirtilen sürelerin ilgililerince sıkı sıkıya takip edilmesi gerekmektedir. Aksi halde dava açma süresinin kaçırılması söz konusu olabilir. İlgililerce idari dava açmadan önce Kamu Denetçiliği Kurumuna başvuru yapılması halinde kurumca bu tür bilgilerin başvuranlara bildirilmesinde fayda bulunmaktadır.